Han är tillbaka

Hej på er.
 
Den 22 Augusti 2018 kom det ett meddelande på messenger av Rufus ägare, jag var ju tvungen att ge bort han då jag var tvungen att flytta hem till pappa, kunde ju tyvärr inte ta med mina 3 katter då min pappa är tok allergisk mot katter.
 
Rufus ägare frågade om jag ville ha tillbaka honom för Selma hade fått en ny familj så dem var tvugna att splittra på sig iallafall, först ville inte Rufus ägare ge bort dem 1 och 1 eftersom dem har left med varandra sen den dagen jag flyttade hemifrån 2016 då Rufus var 16 veckor gammal.
 
Men i allafall när jag fick det meddelandet '' Vill du ha tillbaka Rufus och Selma ''
Så blev jag såld, jag har mått så dåligt sen jag gav bort dem, det är ju en självklarhet att man mår dåligt, men efter allt som hände så hade jag bara mina djur i min närhet , så det var riktigt jobbigt att behöva säga hejdå. 
 
Jag funderade och funderar och svarade tillbaka att jag kan bara ta tillbaka en katt och det är Rufus.
Men dem gick inte med på det först för dem ville ju självklart att Rufus och Selma skulle fortsätta leva tillsammans.
 
Men jag sa att ja men då går det tyvärr inte för jag har bara en plats och det är Rufus som jag vill ha tillbaka isåfall. 
 
 
Kanske själviskt av mig men Rufus hade inte bara en kemi med mig utan det var även med hundarna.
Så då tänkte jag att Lillan som Rufus tog hand om när hon föddes och blev bästavänner senare, men ja svaret blev tyvärr nej jag kan inte ta tillbaka honom om han inte blir ensam. 
 
Jag mådde dåligt igen för jag blev jätte glad för att dem hörde av sig och frågade om jag ville ha tillbaka honom men att dem inte ville dela på Selma och Rufus vilket är förståligt. 
 
Men sen var det inte mer med det utan fick ju acceptera att dem valde att dem vill ge bort båda till en familj, men sen en dag ... 
 
Så skrev hennes sambo och frågade för jag och hon hade ''tjaffsat lite'' så då skrev han till mig den 22 Augusti att Selma kommer till en annan familj , så vill du ha tillbaka Rufus så kan du få det. 
 
Mina tankar gick fram och tillbaka, jag hade ju redan en katt Stella, som jag köpte när jag fick min nya lya i Stigen, men jag fick fråga mina närmaste om vad jag skulle göra för jag var osäker på om jag verkligen skulle ta tillbaka han först, men sen när jag tänkte på mitt mående så kanske det bästa hade vart att få tillbaka honom.
 
Jag funderade i några dagar, jag skrev sen att jag tar honom,och så hämtade jag och min kusin han i Trollhättan den 27 Augusti 2018.
 
Nu har det gått några månader och det går jätte bra, i början av dagarna så var det kaos, jag blev så ledsen Rufus kände inte igen mig eller hundarna, men jag gav det en chans och nu är det jätte bra , jätte go och jätte jobbig haha.. 
 
Rufus är överrens med både Lillan & Bixi och katten Stella, vilket är jätte skönt. 
 
Så nu den 25 Januari 2019  händer det något... och det ska bli väldigt spännande och se hur det går...mer om det i nästa inlägg. 😉
 
Hejdååå 😘
 
 
 
 

Kommentera här: