Länge sedan!!

Hejsan!! 
 
Det var fett länge sedan kan jag säga, saknat att bloggat.
Har tänkt fram och tillbaka , men idag känner jag faktiskt att jag ska försöka börja skriva igen, skönt att skriva av sig emellanåt & idag känner jag att det är en sådan kväll.
 
Våran katt Selma fick kattunge som vi väntade och som jag även har lagt upp att jag har känt sparkar på henne osv. Men jag trodde att det var kattungar där inne, men det var bara en liten söt kattunge. Förlossningen var lång och jag blev orolig, eftersom jag trodde ju att hon skulle få mer än bara 1 haha. Så jag ringde jouren hos veterinärena osv & trodde att vi skulle behöva åka in. Men vi slapp, jag löd hennes råd och fick sitta uppe ett antal timmar, jag var helt död , men det var nått så otroligt fint att titta på , våran nya familjemedlem vid namnet Gustav. 
Vi vart fram och tillbaka med namn för jag trodde verkligen det var en hona så vi kallade henne Bonny ibörjan haha, men Jonathan sa Gustav. Sen såg vi att det vart en Gustav. Vet inte hur jag ska förklara allt men lika bra att bara skriva av sig oavästt om ni läsare fattar eller inte. Haha.
 
201705-- Någonting flyttade jag faktsikt ifrån Uddevalla. 
Det tog slut mellan mig och Jonathan.  Men man får tacka för 4 år och 6 månader. 
Åren vart underbara emellanåt. Men man visste att någongång kommer det ta slut. 
Det kommer inte funka..Vilket det inte gjorde. Men jag känner att jag behöver inte gå in på om vad som gjorde att det tog slut osv. Det var ett bra tag sen och vi båda är goda vänner efter alla omständigheter...... 
 
Han skulle ha kommit hit för någon vecka sen och hälsa på oss här hemma i nya lyan. 
Men det får bli en annan gång helt enkelt. :) 
 
Men först kan vi ju gå tillbaka ifrpn flytten från Uddevalla.
Jag flyttade hem till min mamma och styvpappa, med mina 3 katter & 2 hundar.
För jag kunde inte flytta hem till min pappa för han är allergisk mot katter tråkigt nog.
Annars hade det var perfekt! Men det blev bra. Vi bodde hos dem i 2 månader ca. 
Sen fick jag göra ett val antigen var det för mig eller för katterna.. Eller man kan väl säga att det blev väl bäst för oss allihopa. 
 
Bixi väntade även hundvalpar så hon födde den 14 Maj hemma hos mamma. 
Hon hade svårigheter att äta så fick jag mata henne.. Men vi har kanske kommit fram till varför det blev så att hon inte ville äta, det är väl förståligt men väldigt konstigt, men skitsamma. 
 
Det blev 3 trillingar, & 1 ensam. 
Förlossningen började runt 00-01 ca.. Och höll på fram till 07 på morgonen.. och tro  mig .. jag var helt slut.
2 tikar & 2 hanar. Dem heter Sally,Molly,Shabo & Valle.
 
Sen blev dem ju större och allt blev allt jobbigare.. jag mådde dåligt osv. 
Jag kände att jag måste komma hem till pappa och få ett eget rum osv.. Hade även fått nya kompisar osv.
Det tråkiga var väl att jag fick ge bort mina katter dem 3 älsklingarna jag hade. Gustav, Selma & Rufus. 
 
Men dem har otroliga fina ägare nu.
Gustav bor i Uddevalla .
Selam & Rufus bor fortfarande med varandra för det var kravet, och dem bor i Trollhättan. 
 
Så jag kan åka och hälsa på när jag vill , för det är inte så himla långt ifrån mig.
Men det gjorde ju såklart jätte ont. Jag grät i flera dagar. Jag saknar dem otroligt och nu ångrar jag att jag fortfarande inte bodde hemma hos mamma. För då hade jag haft mina älsklingar nu hos mig i denna lägenheten som jag fick.  Men man får tänka positivt.  Jag gjorde det bästa så jag kunde må bättre. 
Vilket jag gjorde efteråt, men nu mår jag jätte bra efter allt som har hänt detta året. 
 
Men kanske dags att avrunda lite.
 
Just nu ligger jag i sängen och skriver detta inlägg.
Snart ska jag ut på kvällspromenad med Bixi & Lillan. 
Sen ska jag bara ta det lugnt och kanske spela sims eller se på youtube eller nått. 
Blir en lugn kväll. 
 
Tack för att du har läst hela detta inlägg. Hoppas att du förstod något, om inte, kommentara så kanske jag kan förkara för dig. =)  blev kanske ett litet rörligt inlägg, men blir bättre nästa gång.
 
Här får ni se valparna , lite små men tro mig, jag kommer visa mer i nästa inlägg. 
 
puss.
 
 
 
 
 

Kommentera här: